Bilgi Edinme ve CİMER üzerinden doğrudan Bakanlığımıza gönderilen başvurular (CİMER Otomasyon), Bakanlığımız Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Bilgi Edinme ve CİMER Genel Koordinatörleri tarafından okunmaktadır.
Bunun dışındaki tüm başvurular, ilk olarak İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı bünyesinde görevli CİMER kullanıcıları tarafından okunup ilgili kurumlara sevk edilmek suretiyle işleme alınmaktadır.
Bilgi Edinme ve CİMER ’de görevli kamu personeli sisteme kaydolurken başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümleri olmak üzere ilgili diğer mevzuata uygun işlem yapacağını ve hiçbir kişisel veriyi yetkisiz kişilerle paylaşmayacağını taahhüt etmektedir.
Özellikle ihbar ve şikâyet başvurularında başvurunun ihbar ve şikâyet edilen kişiye ulaşmaması için gerekli teknik ve idari tedbirler alınmakta ve belirli periyotlarla tüm Bilgi Edinme ve CİMER kullanıcıları bu yönde uyarılmaktadır.
İnternet üzerinden Bilgi Edinme ve CİMER’e yapılan başvurular, başvuru sahibi tarafından doğrudan ilgili kamu kurumuna (CİMER Otomasyon) gönderilebilmektedir. Bu başvurular İletişim Başkanlığının ön değerlendirmesinden geçmemektedir.
Doğrudan kamu kurumuna gönderilmeyen tüm başvurular İletişim Başkanlığı tarafından ön değerlendirmeye tabi tutulmaktadır.
İletişim Başkanlığına gelen tüm başvurular CİMER “gelen kutusu”na aktarılır.
Gelen kutusundaki başvurular, yetkili birim amiri tarafından mevcut personel sayısına orantılı bir şekilde dağıtılır. CİMER personeli kendisine verilen başvuruları gün içerisinde okuyup ilgili kamu kurumuna sevk eder.
Belli bir konuyu ihtiva etmeyen, mevzuat kapsamında değerlendirilebilecek nitelikte olmayan, mükerrer başvuru niteliğinde olan, başvurusunda yeterli bilgiye yer vermeyen veya anlaşılamayan başvurular herhangi bir kuruma sevk edilmez ve bu başvurular İletişim Başkanlığı tarafından cevaplandırılarak başvurunun işleme alınmama sebebi başvuru sahibine bildirilir.
Ayrıca İletişim Başkanlığı tarafından ön değerlendirme sürecinde başvuru sahibine başvurması gereken adli ve idari merciler ve süreleri hakkında bilgilendirme yapılır.
Bakanlığımıza sevk edilen başvurular Bakanlığımız Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Bilgi Edinme ve CİMER Genel Koordinatörleri tarafından okunup ilgisine göre alt birimlerdeki Bilgi Edinme ve CİMER kullanıcılarına sevk edilir.
Başvuruya herhangi bir yazışma/inceleme/soruşturma sonrasında cevap verilecek ise Bilgi Edinme ve CİMER kullanıcısı “beklemeye al” butonuna tıklayarak beklemeye alma sebebini belirtir. Ara cevap mahiyetindeki bu işlem aynı zamanda başvuru sahibi tarafından da görülebilmektedir. Herhangi bir yazışma/inceleme/soruşturma gerektirmeyen başvurularda Bilgi Edinme ve CİMER kullanıcısı tarafından cevap hazırlanarak cevap yazısı kurumun Bilgi Edinme ve CİMER cevap-onay yetkilisine gönderilir.
Cevap-onay yetkilisi tarafından onaylanan cevap, başvuru sahibinin varsa e-posta adresine otomatik olarak gönderilir. Başvuru sahibinin e-posta adresi bulunmadığı durumlarda (internet başvuruları hariç) ise yazışma adresine posta yolu ile gönderilir.
Cevap-onay yetkilisi tarafından uygun bulunmayan cevap, düzeltilmesi için gerekçesiyle birlikte Bilgi Edinme ve CİMER kullanıcısına iade edilir ve süreç aynı şekilde tekrarlanır.
Elektronik ortamda başvuru:
- Bilgi Edinme ve CİMER üzerinden,
Bakanlığımız web sayfasında bulunan Bilgi Edinme veya CİMER linki açılarak “Başvuru Yap’’ butonunun seçilmesinin ardından T.C. kimlik numarası, kimlik seri no, ad-soyad ile cep telefonu bilgileri girildikten sonra başvuru sahibinin cep telefonuna gönderilen onay kodunun doğrulaması ile birlikte başvuru sahibi başvuru ekranına yönlendirilmektedir.
Kimlik bilgileri kısmında başvuru sahibinin T.C. kimlik numarası, ad-soyad, adres ve cep telefonu bilgileri sistem tarafından otomatik olarak doldurulmaktadır.
Bu kısımda ayrıca başvuru sahibi e-posta adres bilgilerini girmek zorundadır, eğitim durumunu ise isteğe bağlı olarak girilmektedir.
Bununla birlikte; başvuru sahibi yazışma adresi olarak farklı bir adres kullanabilir; ayrıca dilerse özellikle mahalli hizmetlerde ortaya çıkan sorunların yerinde tespit edilebilmesi amacıyla konum bilgilerini paylaşabilir.
Daha sonra başvuru sahibi başvuru detay ekranına yönlendirilerek başvuru metnini oluşturur ve başvurusuna dosya ekleyebilir.
Son aşamada başvuru sahibi, başvuru ön izleme yönlendirilerek hem kimlik bilgilerinin hem de başvuru metninin doğruluğunu inceler ve yasal bilgilendirme yazısını okuyup onayladıktan sonra “başvuruyu tamamla” butonunu tıklayarak işlemini sonlandırır.
Başvuru tamamlandıktan sonra kişiye başvurusunu takip edebileceği bir başvuru sayısı verilir ve e-posta adresine başvurusunun alındığı bilgisi gönderilir. - www.turkiye.gov.tr (e-devlet kapısı)
Başvuru sahibi e-devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza, T.C. Kimlik Kartı veya internet bankacılığında kullandığı bilgi ve şifrelerle e-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama bölümüne “CİMER” yazarak uygulamaya kısa yoldan erişim sağlayabilmektedir.
Daha sonra karşısına çıkan yönlendirmeleri takip ederek daha önce yapmış olduğu başvuruların akıbetini sorgulayabilir veya yeni bir başvuru için “www.cimer.gov.tr” adresine yönlendirilerek yukarıda belirtilen süreç kapsamında başvurusunu yapabilir.
Mektup-Faks:
Milli Eğitim Bakanlığına hitaben yazılacak mektup ve faks ile başvuru yapılabilmektedir. Bu başvurular Bakanlığımız web sayfasında yer alan yazışma adresine gönderilmektedir.
Şahsen Müracaat:
Başvuru sahipleri Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı birimlerine şahsen müracaat ederek başvuru yapabilmektedir.
Tüm başvuruların Türkçe olarak yapılması zorunludur.
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları
Ayırt etme gücüne sahip 12 yaşını doldurmuş gerçek kişiler, yurtdışında yaşayan Türk vatandaşları, çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler, mavi kartlılar, çifte vatandaşlık sahipleri ve ayırt etme gücüne sahip kısıtlılar başvuru yapabilmektedir.
Özel Hukuk Tüzel Kişileri
Özel hukuk tüzel kişileri yetkili kişi aracılığıyla tüzel kişinin unvanı, adresi ve yetki belgesi ile birlikte başvuru yapabilmektedir.
Türkiye’de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişilerin 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu hükümleri uyarınca kamu kumrularından talep edecekleri bilgi veya belgelerin kendileriyle veya faaliyet alanlarıyla ilgili olması gerekmektedir.
Yabancılar
Yabancılar uluslararası sözleşmeler uyarınca karşılıklılık esası çerçevesinde mektup ya da faks aracılığıyla başvuru yapabilmektedir.
Adres:
Demirciler Mah. Hükümet Cad. No.2 Akseki / Antalya
Telefon:
Santral 0242 678 1263 / İlçe Milli Eğitim Müdürü 0242 678 1012
Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)
Uygulama Dili
Ekran Okuyucu
Büyük Metin
Bağlantı Vurgula
Metni Sola Hizala
Metni Sağa Hizala
Metni Ortala
Disleksi Dostu
Kontrast
Solgunlaştırma
Düşük Doygunluk
Yüksek Doygunluk
Okunaklı Font
Satır Aralığı